Na tym szkoleniu:
- Zapoznasz się z występującymi na rynku systemami rekuperacji i układami „Start-Stop”
- Poznasz zasadę działania układów mikrohybrydowych w pojazdach: VW, BMW, Mazda, KIA, koncernu PSA
- Nauczysz się diagnozować alternatory cyfrowe, przetworniki DC-DC oraz inne komponenty układów rekuperacji i systemu „Start-Stop”
- Nauczysz się obsługiwać przyrządy diagnostyczne do serwisowania alternatorów cyfrowych, akumulatorów AGM, przetworników DC-DC i kondensatorów
Plan szkolenia:
- Bezpieczeństwo i odpowiedzialność podczas pracy z układami „Start-Stop”
- Działanie systemu oraz wymagania i rozwój układów
- Budowa i rola poszczególnych elementów układu
- Alternator cyfrowy / odwracalny
- Przetwornica DC-DC
- Akumulator AGM
- Kondensatory
- Rozruszniki
- Czujniki
- Komunikacja, strategia sterowania i zależności międzysystemowe, a ich problemy diagnostyczne
- System i-ELOOP stosowany w pojazdach marki Mazda
- Budowa i działanie układu
- Diagnostyka i popularne usterki
- System i-STARs stosowany przez koncern PSA
- Działanie i strategia ładowania alternatora
- Diagnostyka i naprawa
- Układ bluemotion stosowany w grupie VW oparty na systemie firmy BOSCH
- Budowa i działanie
- Diagnostyka
- Układ ISG stosowany w pojazdach marki KIA oraz Hyundai
- I generacja
- II generacja
- Układ MSA / MSAII stosowany w pojazdach marki BMW
- Budowa i działanie
- Popularne usterki
Wymagania:
- Podstawowa znajomość zagadnień elektrycznych
Treści dobierane są do indywidualnych potrzeb uczestników grupy szkoleniowej.
Temat, treść, zakres, poszczególne części szkolenia oraz jego forma chronione są prawami autorskimi zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24 poz. 83).