Automatyczne skrzynie biegów Aisin 8‑biegowe poprzeczne

Cena regularna
2000 zł
Cena Ravenol
1000 zł
Organizator
Ravenol
Kontakt
605404801

Podgląd głównego zdjęcia lub filmiku

Opis szkolenia:

Automatyczna 8-biegowa skrzynia do zabudowy poprzecznej Aisin miała swoją premierę w 2012 roku. Od tamtego czasu doczekała się kilku modyfikacji i generacji stając się niewątpliwie jedną z najpopularniejszych automatycznych skrzyń biegów na rynku produkowaną do dnia dzisiejszego i stosowaną w coraz większej liczbie modeli samochodów. Występuje m.in. w następujących markach pod oznaczeniami (wymienione nie wszystkie – lista cały czas rośnie):

  • Audi: TG-83SN: AQ450 (09P), AQ300 (09S)
  • BMW/Mini: GA8F22AW, GA8G45AW, GA8Y45EW, GA8S45DW
  • Buick: AF50-8
  • Cadillac: AWF8F45
  • Chevrolet: AF50-8
  • Citroen: EAT8, AMN8, ATN8
  • Fiat: AT8
  • Geely: AWF8F45
  • Jaguar/Land Rover: 8G30
  • MAN: TG-84SN: AQ450 (09Q)
  • Mitsubishi: W8AWA (TG-82SC)
  • Opel/Vauxhall: AF50-8, M5V, MRE, AMN8
  • Peugeot: EAT8, AMN8, ATN8
  • Lexus/Toyota: DirectShift: U881E/F, UA80E/F, UA81E/F, UB80E/F, UC80E/F
  • Seat: AQ300 (09S)
  • Skoda: AQ300 (09S)
  • Stellantis: AMN8, ATN8, AT8
  • Volkswagen: TG-83SN: AQ450 (09P), TG-84SN: AQ450 (09Q), AQ300 (09S)
  • Volvo: TG-81SC/SD, AWF8G30, AWF8G45, AWF8G55

Ponieważ wersja 8-biegowa jest rozwinięciem wcześniejszych generacji, po szkoleniu bez większego problemu poradzisz sobie również z innymi skrzyniami Aisin, takimi jak 8-biegowe wzdłużne czy 6-biegowe, które wciąż są produkowane i montowane w nowych samochodach.

Wiemy na co zwrócić szczególną uwagę, ponieważ na co dzień pomagamy serwisom w naprawach tych skrzyń biegów, w tym również serwisom specjalizującym się w naprawach skrzyń.

Istotne! Na szkoleniu przedmiotowe skrzynie są omawiane od A do Z. Nie oznacza to jednak, że, aby zacząć zarabiać na nowej wiedzy musisz od razu wykonywać bardzo skomplikowane naprawy i kapitalne remonty skrzyń. Dzięki nabytym umiejętnościom będziesz również sprawniej i bez błędów wykonywać łatwiejsze czynności serwisowe takie jak wymiana oleju, wymiana mechatroniki, diagnostyka czy adaptacja komputerowa. To z kolei pomoże Ci zbudować reputację zaufanego specjalisty od tych skrzyń.

Na tym szkoleniu:

  • poznasz bardzo dokładnie budowę 8-biegowych skrzyń Aisin zarówno pierwszej jaki i drugiej generacji
  • przećwiczysz procedury naprawcze
    • rozbierzesz skrzynię na części pierwsze, a później zmontujesz ją z powrotem
    • nauczysz się prawidłowo wymieniać uszkodzone elementy
    • nauczysz się korzystać z dedykowanych przyrządów
    • dowiesz się jak nic “nie zepsuć” i zniwelować ewentualne reklamacje
  • poznasz tajniki sprawnego i skutecznego rozpoznawania usterek
    • dowiesz się co najczęściej się psuje, dlaczego i jak to wychwycić
    • nauczysz się sprawdzać poszczególne podzespoły
    • dowiesz się jak poradzić sobie z nietypowymi usterkami
  • poznasz bardzo dokładnie system sterowania skrzynią biegów
    • zrozumiesz działanie modułu mechatronicznego
    • poznasz układ hydrauliczny i powiązania poszczególnych elementów między sobą
  • zdobędziesz garść przydatnych informacji
    • dostaniesz dużo materiałów technicznych niezbędnych podczas pracy
    • dowiesz się gdzie i jak szukać informacji
    • dowiesz się jakiego sprzętu potrzebujesz do poszczególnych napraw
    • wyjaśnimy zagadnienia, o które mechanicy często pytają na infolinii technicznej

Plan szkolenia:

  1. Typy i ich aplikacje
  2. Tablice wysterowania
  3. Pierwsza generacja
    1. Lokalizacja komponentów
    2. Specyfikacja techniczna
      1. Dane techniczne skrzyni biegów
      2. Dane kontrolne i regulacyjne
    3. Rysunki techniczne, momenty dokręcania
  4. Druga generacja
    1. Lokalizacja komponentów
    2. Specyfikacja techniczna
      1. Dane techniczne skrzyni biegów
      2. Dane kontrolne i regulacyjne
    3. Rysunki techniczne, momenty dokręcania
  5. Rozmontowanie skrzyni biegów
  6. Zmontowanie skrzyni biegów
  7. Kontrola podzespołów
    1. Pompa oleju ATF
      1. Pierwsza generacja
      2. Druga generacja
    2. Sprzęgło C1
    3. Sprzęgło C2
    4. Sprzęgło C3
    5. Sprzęgło C4
    6. Hamulec B1
      1. Hamulec taśmowy
      2. Hamulec wielopłytkowy
    7. Hamulec B2
    8. Przedni zespół planetarny
    9. Tylny zespół planetarny
    10. Sprężyny cofające
  8. Test hydrauliki / przyłącza hydrauliczne
  9. Konwerter
    1. Pierwsza generacja
    2. Druga generacja
  10. Moduł mechatroniczny
    1. Pierwsza generacja TG-81, U881E/F
      1. Demontaż/montaż modułu mechatronicznego
      2. Zawory elektromagnetyczne
      3. Budowa wewnętrzna
      4. Instalacja elektryczna
    2. AQ450 09P / 09Q
      1. Demontaż/montaż modułu mechatronicznego
      2. Zawory elektromagnetyczne
      3. Budowa wewnętrzna
      4. Instalacja elektryczna
    3. Druga generacja 8G30 / 8G45 / 8G55
      1. Demontaż/montaż modułu mechatronicznego
      2. Zawory elektromagnetyczne
      3. Budowa wewnętrzna
      4. Instalacja elektryczna
  11. Czujniki prędkości
  12. Diagnostyka komputerowa
    1. Rejestracja kodu kompensacji skrzyni biegów
      1. Wymiana skrzyni na nową
      2. Wymiana skrzyni na używaną / wymiana sterownika
      3. Wymiana podzespołów modułu mechatronicznego
      4. Test drogowy
    2. Jazda adaptacyjna
    3. Tabela kodów usterek
    4. Dane diagnostyczne
    5. Tryby awaryjne
  13. Wymiana oleju ATF
    1. Wymiana oleju ATF
    2. Kontrola poziomu ATF
  14. Części zamienne
  15. Sesja Q&A

Wymagania:

Opłacalność dla serwisu:

Założenia do obliczeń:

  • cena roboczogodziny mechanika
    • przychód brutto: 184 zł
    • przychód netto: 150 zł
    • dochód/marża brutto: +92 zł
    • dochód/marża netto: +75 zł (przyjmijmy połowę kwoty za roboczogodzinę)
Jedna przykładowa naprawa typowej usterki kosza aluminiowego C3/C4 w 8G30 (kwoty przykładowe)
  • robocizna – 18 roboczogodzin
    • przychód brutto: 3312 zł
    • przychód netto: 2700 zł
    • dochód/marża brutto: +1656 zł
    • dochód/marża netto: +1350 zł
  • marża na częściach (zestaw uszczelnień, filtr, kosz sprzęgłowy, regeneracja konwertera, ATF, normalia)
    • przychód brutto: 6609 zł
    • przychód netto: 5373 zł
    • dochód/marża brutto: +1264 zł
    • dochód/marża netto: +1028 zł
  • diagnostyka z adaptacją
    • przychód brutto: 369 zł
    • przychód netto: 300 zł
    • dochód/marża brutto: +185 zł
    • dochód/marża netto: +150 zł
  • RAZEM
    • przychód brutto: 10290 zł
    • przychód netto: 8373 zł
    • dochód/marża brutto: +3105 zł
    • dochód/marża netto: +2528 zł
  • jedna dodatkowa naprawa skrzyni raz na miesiąc
    • przez pół roku
      • przychód brutto: 61740 zł
      • przychód netto: 50238 zł
      • dochód/marża brutto: +18630 zł
      • dochód/marża netto: +15168 zł
    • przez rok
      • przychód brutto: 123480 zł
      • przychód netto: 100476 zł
      • dochód/marża brutto: +37260 zł
      • dochód/marża netto: +30336 zł
  • DODATKOWO
    • zwróć uwagę, że w pojazdach z napędem 4×4 czas pracy oraz cena robocizny są większe
    • przykładowe obliczenia zostały wykonane dla prostej naprawy, a w przypadku bardziej skomplikowanych napraw cena robocizny i marża na częściach będą odpowiednio większe

Treści dobierane są do indywidualnych potrzeb uczestników grupy szkoleniowej.

Temat, treść, zakres, poszczególne części szkolenia oraz jego forma chronione są prawami autorskimi zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24 poz. 83).

Zarezerwuj szkolenie

RAVENOL® Professionals

Nie masz jeszcze konta?