RAVENOL ATF T‑ULV Fluid

PojemnośćIndex
1L1211146-001-01-999
4L1211146-004-01-999
10L1211146-010-01-999
20L Bag in Box1211146-B20-01-888
20L1211146-020-01-999
60L Design1211146-D60-01-888
60L1211146-060-01-999
208L1211146-208-01-999

Opis produktu:

RAVENOL ATF T-ULV Fluid to w pełni syntetyczny olej przekładniowy ATF (Automatic Transmission Fluid), opracowany na bazie wysokiej jakości polialfaolefin (PAO) i estrów ze specjalnymi dodatkami i inhibitorami, które zapewniają doskonałe działanie automatycznej skrzyni biegów. Przeznaczony do najnowszej generacji automatycznych skrzyń biegów Aisin Warner. Gwarantuje on wysoką ochronę przed zużyciem w każdych warunkach pracy. Zmniejszenie straty momentu obrotowego w automatycznych skrzyniach biegów jest kluczowym czynnikiem wpływającym na redukcję zużycia paliwa. Obiecujące podejście stanowi zmniejszenie lepkości oleju do automatycznych skrzyń biegów w celu zminimalizowania strat energii generowanych przez środek smarny. RAVENOL opracował olej przekładniowy ATF o bardzo niskiej lepkości, nazwany „T-ULV”, który charakteryzuje się o około 50% niższą lepkością kinematyczną w 40°C w porównaniu z przeciętnymi olejami ATF o niskiej lepkości. Ogólnie przyjmuje się, że jeżeli lepkość oleju przekładniowego ATF jest zbyt niska, może to mieć negatywny wpływ na trwałość zmęczeniową komponentów, takich jak koła zębate i łożyska, i ewentualnie prowadzić do zwiększonego ich zużycia lub zatarcia. RAVENOL ATF T-ULV Fluid został opracowany w celu rozwiązania tych problemów poprzez zastosowanie dwóch kluczowych technologii. Pierwsza z nich to zastosowanie wysokowydajnych PAO (polialfaolefin) o niskim współczynniku trakcji, co przekłada się na niską lepkość w warunkach wysokiego obciążenia. Zmniejsza to siły ścinające pomiędzy współpracującymi powierzchniami w warunkach smarowania elasto-hydrodynamicznego (EHL), co przyczynia się do poprawy trwałości zmęczeniowej łożysk i innych elementów. Druga zaś to estrowy olej bazowy o wysokiej polaryzacji. Stwierdzono, że ilość użytego estrowego oleju bazowego ma istotny wpływ na trwałość zmęczeniową. Uważa się, że adsorpcja estrów na powierzchniach metalowych poprawia smarność w ciężkich warunkach użytkowania. Przeprowadzono testy wytrzymałościowe w szerokim zakresie warunków pracy, z wykorzystaniem elementów skrzyń biegów i łożysk oraz na kompletnych skrzyniach biegów i potwierdzono, że olej RAVENOL ATF T-ULV Fluid, pomimo swojej bardzo niskiej lepkości, przewyższa w eksploatacji inne oleje przekładniowe ATF o niskiej lepkości. Ponadto, RAVENOL ATF T-ULV Fluid zmniejsza o około 12% straty momentu obrotowego w skrzyni biegów w porównaniu z innymi olejami przekładniowymi ATF o niskiej lepkości.
 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

RAVENOL ATF T-ULV Fluid to olej przekładniowy ATF o bardzo niskiej lepkości do nowoczesnych automatycznych 8-biegowych skrzyń biegów firmy Aisin Warner: Aisin AWF8G30, AWF8G35, AWF8G45, AWF8G55, BMW GA8F22AW, Citroën EAT8, Mini GA8F22AW, Peugeot ATN8, Toyota Direct Shift- 8AT, Volvo AWF8G45, VW 09S (AQ300-8F). Jest odpowiedni do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów:
  • BMW
  • Peugeot/Citroen
  • Volvo
  • VW
Należy zwrócić uwagę na oryginalny numer części producenta!
 

Właściwości:

  • bardzo dobre smarowanie, również w niskich temperaturach w zimie,
  • ekstremalnie niska temperatura płynięcia (-78oC),
  • wysoki, stabilny indeks lepkości,
  • bardzo dobrą stabilność oksydacyjną,
  • doskonała ochrona przed zużyciem, korozją i pienieniem,
  • doskonała stała tarcia,
  • wysoka stabilność termiczna i oksydacyjna,
  • doskonała wydajność chłodzenia,
  • RAVENOL ATF T-ULV Fluid jest barwiony na czerwono.
 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr OEM:

Aprobaty/specyfikacje:
  • ATF AW-2
  • BMW 83222413477 (8-biegowy AT BMW GA8G45AW), BMW ATF 7, BMW/Mini GA8F22AW
  • Mini Cooper CVT
  • VW G 053 001 A2 (8-biegowy AT VW 09S (AQ300-8F)
  • VOLVO 31492172 (8-biegowa AT AWF8G45), VOLVO 31492173 (8-biegowa AT AWF8G55)
  • Citroën EAT8
  • PSA 16 350 560 80 (8-biegowy AT PSA AMN8/ATN8/AXN8)
 

Parametry  techniczne:

Właściwości   Jednostka Dane Badanie zgodnie z
Kolor czerwony
Gęstość przy 20 oC kg/m3 819,3 EN ISO 12185
Lepkość przy 40 oC mm2/s 12 DIN 51 562-1
przy 100 oC mm2/s 3,3 DIN 51 562-1
Wskaźnik lepkości VI 151 DIN ISO 2909
Pomiar lepkości metodą Brookfielda przy -40 oC mPa*s 1090 ASTM D2983
przy -50 oC mPa*s 5800 ASTM D2983
przy -55 oC mPa*s 7000 ASTM D2983
Temperatura zapłonu (COC) oC 164 DIN ISO 2592
Temperatura płynięcia oC -78 DIN ISO 3016
Badanie na aparacie czterokulowym VKA (Zużycie) mm 0,6 DIN 51350-3
Badanie na aparacie czterokulowym VKA (Wysokie naciski) N <2000 DIN 51350-3
Odporność na pienienie ml/ml
Test piany (sekw. I,II,III) - DIN EN 60243-1 (20°C)
Sekwencja I przy 24°C ml/ml 10/0 ASTM D892
Sekwencja II przy 93,5°C ml/ml 0/0 ASTM D892
Sekwencja III od 24°C do 93,5°C ml/ml 10/0 ASTM D892
Korozja miedzi przy 150°C 1a ASTM D130
 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.
 

RAVENOL® Professionals

Nie masz jeszcze konta?