RAVENOL Turbo VST SAE 5W‑40 USVO®

PojemnośćIndex
1L1111136-001-01-999
4L1111136-004-01-999
5L1111136-005-01-999
10L1111136-010-01-999
20L Bag in Box1111136-B20-01-888
20L1111136-020-01-999
60L Design1111136-D60-01-888
60L1111136-060-01-999
208L1111136-208-01-999
208L Design1111136-D28-01-888
Opis produktu:
RAVENOL VollSynth Turbo VST SAE 5W-40 to oparty na PAO (polialfaolefiny), w pełni syntetyczny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO® sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania podczas całego okresu między wymianami i jest wyjątkowo stabilny dla procesów utleniania. Wykorzystuje pozytywne właściwości wolframu, aby wygładzić strukturę powierzchni silnika, zmniejszając tarcie i zużycie oraz znacznie poprawiając wydajność mechaniczną. Zapewnia doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Gwarantuje bezpieczeństwo pracy w każdych warunkach na drodze np. podróż w długich korkach (ciągłe zatrzymywanie i ruszanie) oraz podczas szybkiej jazdy na autostradzie.
 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Wielosezonowy energooszczędny olej do stosowania w nowoczesnych silnikach benzynowych oraz Diesla samochodów osobowych, kombi, vanów, małych samochodów dostawczych itp. przeznaczony specjalnie do silników z turbodoładowaniem, oraz katalizatorem.
 

Właściwości:

  • wysoka ochrona przed zużywaniem się elementów
  • oszczędność paliwa poprzez lżejszą pracę silnika
  • doskonałe cechy myjące i dyspersyjne
  • zapobieganie tworzeniu się czarnego szlamu
  • długa żywotność dzięki wysokiej odporności na utlenianie
  • doskonałe właściwości podczas rozruchu zimnego silnika
  • znakomita lepkość w zróżnicowanych temperaturach
  • niskie parowanie
  • może być stosowany w silnikach samochodów wyposażonych w katalizator
 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr OEM:

Klasa jakości:
  • API SN Plus, API SP
  • ACEA A3/B4
Aprobaty/specyfikacje:
  • MB 229.5, MB 229.3, MB 226.5
  • Porsche A40
  • VW 502 00 / 505 00
  • BMW Longlife-01
  • Renault RN0700 / RN0710
  • Opel GM-LL-B-025
  • Fiat 9.55535-Z2
  • Chrysler MS-12991 (zastępuje MS-10896), Chrysler MS-10850, Chrysler 10725
  • PSA B71 2296
 

Parametry techniczne:

Właściwości   Jednostka Dane Badanie zgodnie z
Kolor żółtobrązowy
Gęstość przy 20 oC kg/m³ 848 EN ISO 12185
Lepkość przy 40 oC mm2/s 79,4 DIN 51 562
przy 100 oC mm2/s 13,5 DIN 51 562
Wskaźnik lepkości VI   174 DIN ISO 2909
Lepkość strukturalna CCS przy -30 oC mPa*s 4700 ASTM D5293
Pompowalność niskotemperaturowa (MRV) przy -35 oC mPа*s 13.900 ASTM D 4684
Temperatura zapłonu oC 236 DIN ISO 2592
Temperatura płynięcia oC -57 DIN ISO 3016
TBN (całkowita liczba zasadowa) mg KOH/g 11,9 ASTM D2896
Popiół siarczanowy %masy 1,1 DIN 51 575
Test Noack (odparowalność) % M/M 7,3 ASTM D5800/b
Lepkość dynamiczna (HTHS) przy 150 oC mPа*s 3,9 ASTM D5481
 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.
 

RAVENOL® Professionals

Nie masz jeszcze konta?