Opis szkolenia:
Pass-Thru pozwala na dostęp do platformy serwisowej producenta. Jeśli chcesz obsługiwać nowe pojazdy BMW jako serwis niezależny to Pass-Thru jest do tego niezbędne. A może nawet już teraz zdarzają Ci się naprawy samochodów wciąż będących na gwarancji, ale np. nie możesz wykonywać przeglądów? Taka sytuacja jest często spotykana i jest to jedna z wielu kwestii, które zostaną wyjaśnione na naszym szkoleniu.
Ten jeden dzień szkolenia pozwoli Ci rozszerzyć możliwości Twojego serwisu i wykonywać większość usług oferowanych przez ASO BMW, takich jak:
- przypisanie nowego sterownika do pojazdu;
- naprawy na podstawie fabrycznej dokumentacji BMW;
- naprawy elektryczne z wykorzystaniem schematów fabrycznych BMW;
- wpisy do cyfrowej książki serwisowej;
- programowanie sterowników;
- wykonywanie nastaw podstawowych zgodnie z fabryczną listą procedur.
Jeśli dotychczas używałeś kilku różnych testerów, to teraz wystarczy Ci jeden (przynajmniej do marki BMW). Ważne tylko, aby obsługiwał Pass-Thru. Ogółem dzięki szkoleniu uzyskasz dostęp do wiedzy i narzędzi, które umożliwią Ci pełne wsparcie techniczne dla pojazdów BMW.
Na tym szkoleniu:
- dowiesz się jak zarejestrować swój serwis w systemie BMW
- nauczysz się:
- poprawnie zarządzać dostępem do systemu BMW jako administrator
- wykonywać instalację i aktualizację oprogramowania ISTA
- poprawnie konfigurować swój tester diagnostyczny posiadający Pass-Thru do pracy z ISTA
- kupować dostęp AIR (Aftersales Information Research) i poruszać się w środowisku
- dobierać części zamienne w Elektronicznym katalogu części
- wykonywać wpis po przeglądzie okresowym do cyfrowej książki przeglądów (KaSIO)
- poznasz system RITA umożliwiający diagnostykę bez testera
Plan szkolenia:
- Proces pozyskania dostępu
- rejestracja warsztatu w systemach producenckich
- wymagania formalne
- procedura postępowania
- pobieranie oprogramowania
- terminologia producenta
- Rola administratora systemu AOS (zarządzanie organizacją oraz użytkownikami)
- Instalacja oprogramowania ISTA
- wymagania sprzętowe
- rozwiązywanie problemów technicznych w środowisku Windows
- instalacja
- aktualizacja
- Konfiguracja testera diagnostycznego w protokole Pass-Thru SAE J2534/ISO22900-2
- Konfiguracja środowiska ISTA
- konfiguracja platformy w trybie Pass-Thru
- zakup kredytów czasowych
- obsługa oprogramowania ISTA
- Dostęp i poruszanie się w środowisku AIR (Aftersales Information Research)
- Dobór części zamiennych w Elektronicznym katalogu części
- Wykonanie wpisu do cyfrowej książki przeglądów (KaSIO)
- Obsługa i wykorzystanie systemu diagnoza zdalna z wykorzystaniem RITA
Wymagania:
- własny komputer
- firma musi mieć zarejestrowany EU VAT
Opłacalność dla serwisu:
- cena roboczogodziny mechanika
- przychód brutto: 222 zł
- przychód netto: 180 zł
- dochód/marża brutto: +111 zł
- dochód/marża netto: +90 zł (przyjmijmy połowę kwoty za roboczogodzinę)
Jedna wymiana oleju w samochodach nowych oraz tych na gwarancji (kwoty przykładowe)
- robocizna – 1,25 roboczogodziny (wg dokumentacji)
- przychód brutto: 278 zł
- przychód netto: 225 zł
- dochód/marża brutto: +139 zł
- dochód/marża netto: +113 zł
- marża na częściach (filtr oleju, filtr kabiny, filtr powietrza, olej motul 5l)
- przychód brutto: 1310 zł
- przychód netto: 1065 zł
- dochód/marża brutto: +302 zł
- dochód/marża netto: +246 zł
- RAZEM
- przychód brutto: 1588 zł
- przychód netto: 1290 zł
- dochód/marża brutto: +441 zł
- dochód/marża netto: +359 zł
- 10 takich wymian oleju w jednym miesiącu
- przychód brutto: 15880 zł
- przychód netto: 12900 zł
- dochód/marża brutto: +4410 zł
- dochód/marża netto: +3590 zł
- 10 takich wymian oleju miesięcznie przez 12 miesięcy
- przychód brutto: 190560 zł
- przychód netto: 154800 zł
- dochód/marża brutto: +52920 zł
- dochód/marża netto: +43080 zł
Treści dobierane są do indywidualnych potrzeb uczestników grupy szkoleniowej.
Temat, treść, zakres, poszczególne części szkolenia oraz jego forma chronione są prawami autorskimi zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24 poz. 83).