Na tym szkoleniu:
- poznasz budowę i zasadę działania pomp oraz wtryskiwaczy Common Rail firmy Bosch w zakresie użytecznym dla warsztatu samochodowego
- poznasz konfigurację budowy wielu układów Common Rail firmy Bosch pierwszej (do 1350 bar) i drugiej generacji (do 1600 bar)
- nauczysz się jak postępować w przypadku usterek układu CR
- poznasz zastosowanie wielu praktycznych metod diagnostyki układu paliwowego produkcji Bosch
- zapoznasz się z możliwością wykorzystania narzędzi i przyrządów specjalistycznych do obsługi układów paliwowych Bosch I i II generacji
Plan szkolenia:
- Zasada działania zasobnikowego układu paliwowego Common Rail
- Systemy Bosch I i II generacji
- Elementy składowe układu
- pompy wstępnego tłoczenia – mechaniczne
- pompy wstępnego tłoczenia – elektryczne
- filtry
- Pompy wysokiego ciśnienia: CP1S, CP1K, CP1H, CP3
- Zawory regulacyjne – budowa i zasada działania DRV, ZME, PLV
- Wtryskiwacze – budowa, zasada działania i metody diagnostyczne (CRI1/CRI2)
- Zasobnik paliwa i strategia sterowania ciśnieniem paliwa 1- i 2-punktowego
- Czujniki ciśnienia paliwa
- Elementy składowe układu
- Metody odpowietrzania i uruchamiania układu paliwowego po demontażu/montażu
- Kodowanie wtryskiwaczy IMA/ISA
- Systemy paliwowe Siemens/Continental
- Przegląd systemów Continental według zastosowania
- Budowa i zasada działania pomp wysokiego ciśnienia
- Budowa i zasada działania wtryskiwaczy
- Odpowietrzanie układu paliwowego Siemens/Continental
- Diagnostyka układu paliwowego Siemens/Continental
Wymagania:
- to szkolenie nie ma żadnych specjalnych wymagań
Treści dobierane są do indywidualnych potrzeb uczestników grupy szkoleniowej.
Temat, treść, zakres, poszczególne części szkolenia oraz jego forma chronione są prawami autorskimi zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24 poz. 83).