Na tym szkoleniu:
- nauczysz się rozróżniać gwarancję od rękojmi
- poznasz aspekty odpowiedzialności serwisu z tytułu rękojmi i gwarancji
- poznasz okresy ustawowe odpowiedzialności za usługę serwisową
- poznasz obowiązujące terminy wykonania poszczególnych działań
- poznasz konsekwencje braku działań
- poznasz metody skutecznego ograniczania odpowiedzialności w świetle obowiązujących norm prawnych
- poznasz rzeczywiste przykłady właściwego stosowania przepisów prawa do ochrony działalności gospodarczej
- przećwiczysz zdobytą wiedzę na warsztatach praktycznych
Plan szkolenia:
- Odpowiedzialność serwisu za wady rzeczy sprzedanej
- Warunki utrzymania rękojmi
- Zleceniodawca – wymogi ustawowe, aby podpis na zleceniu mógł być uznany za ważny
- Notatki służbowe
- Gwarancja
- Przepisy prawa w zakresie gwarancji
- Przykład dokumentu gwarancyjnego udzielanego przez serwis samochodowy
- Wyłączenie gwarancji
- Utrata gwarancji
- Regulamin pracy serwisu w przypadku wprowadzenia dokumentu w postaci druku gwarancji
- Przykład druku zlecenia gwarancyjnego; konieczne zapisy
- Rękojmia
- Rękojmia za wady fizyczne
- Rękojmia za wady prawne
- Przykładowe interpretacje sądowe
- Wyłączenie, ograniczenie i rozszerzenie rękojmi
- Roszczenia z tytułu rękojmi
- Terminy z tytułu rękojmi
- Prawa kupującego z tytułu rękojmi (wady fizyczne)
- Rozpatrywanie roszczeń z tytułu rękojmi
Wymagania:
- to szkolenie nie ma żadnych specjalnych wymagań
Treści dobierane są do indywidualnych potrzeb uczestników grupy szkoleniowej.
Temat, treść, zakres, poszczególne części szkolenia oraz jego forma chronione są prawami autorskimi zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24 poz. 83).