RAVENOL FDS SAE 5W‑30 USVO®

PojemnośćIndex
1L1111139-001-01-999
4L1111139-004-01-999
5L1111139-005-01-999
10L1111139-010-01-999
20L1111139-020-01-999
20L Bag in Box1111139-B20-01-888
60L Design1111139-D60-01-888
60L1111139-060-01-999
208L1111139-208-01-999
208L Design1111139-D28-01-888
1000L1111139-700-01-999

Opis produktu:

RAVENOL FDS SAE 5W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, olej silnikowy o niskim współczynniku tarcia, wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla aut osobowych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO® sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania podczas całego okresu między wymianami i jest wyjątkowo stabilny dla procesów utleniania. Wykorzystuje pozytywne właściwości wolframu, aby wygładzić strukturę powierzchni silnika, zmniejszając tarcie i zużycie oraz znacznie poprawiając wydajność mechaniczną. Zapewnia bezpieczny klin smarny nawet w bardzo wysokich temperaturach roboczych oraz chroni przed korozją i utratą oleju poprzez utlenianie lub koksowanie. Posiada doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta.
 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Zalecany jako olej całoroczny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla do stosowania w samochodach osobowych, kombi, vanach, furgonetkach i podobnych pojazdach marek Ford, Renault, Toyota, Hyundai, KIA, Mazda, Honda, Nissan oraz Mitsubishi, gdy wymagana jest specyfikacja ACEA A5/B5.
 

Właściwości:

  • bardzo dobre właściwości przy rozruchu zimnego silnika nawet w niskich temperaturach poniżej -30 oC
  • znakomity, stabilny wskaźnik lepkości, odporność na ścinanie
  • oszczędność paliwa w każdych warunkach pracy
  • znakomite właściwości myjące, dobre wchłanianie i rozpraszanie sadzy w oleju
  • neutralność wobec materiałów uszczelniających
  • wyraźnie mniejsze straty przez parowanie, przez co niższe zużycie oleju
  • rozszerzona ochrona przed zużyciem, korozją i spienianiem
  • przyjazny dla środowiska przez wydłużone okresy pomiędzy wymianą oleju
  • nadaje się do stosowania w pojazdach wyposażonych w katalizator
 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr OEM:

Klasa jakości:
  • API CF, API SP
  • ACEA A5/B5, ACEA A7/B7
Aprobaty/specyfikacje:
  • MB 229.6
  • Renault RN0700
  • Ford WSS-M2C913-C, Ford WSS-M2C913-D (pokrywa 913-A/-B/-C)
  • Jaguar Land Rover STJLR.03.5003
  • Fiat 9.55535-G1
 

Parametry techniczne:

Właściwości   Jednostka Dane Badanie zgodnie z
Kolor brązowy
Gęstość przy 20 oC kg/m3 843 EN ISO 12185
Lepkość przy 40 oC mm2/s 58,35 DIN 51 562
przy 100 oC mm2/s 10,2 DIN 51 562
Wskaźnik lepkości VI --- 163 DIN ISO 2909
Lepkość dynamiczna (HTHS) przy 150 oC mPа*s 3,0 ASTM D5481
Lepkość strukturalna CCS przy -30 oC mPa*s 3880 ASTM D5293
Pompowalność niskotemperaturowa (MRV) przy -35 oC mPа*s 10.400 ASTM D 4684
Temperatura płynięcia oC -51 DIN ISO 3016
Test Noack (odparowanie) % M/M 8,9 ASTM D5800/b
Temperatura zapłonu  (COC) oC 228 DIN ISO 2592
TBN (całkowita liczba zasadowa) mg KOH/g 12,5 ASTM D2896
Popiół siarczanowy % 1,2 DIN 51 575
 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.
 

RAVENOL® Professionals

Nie masz jeszcze konta?